vrijdag 13 november 2020

Sinterklaas

Hallo Allemaal,

Gezellig dat jullie weer een kijkje komen nemen op het blog van de Hobbystudio!

Omdat Sinterklaas aankomend weekend aankomt in Nederland en mijn zoontje dan zijn schoen mag zetten ben ik de afgelopen tijd al aan de slag gegaan met schoencadeautjes. Elk jaar versier ik een grote chocolademunt als schoencadeautje. Dit jaar ben ik hiervoor aan de slag gegaan met de stempels van cats on appletrees. 


Op youtube bij Sannie's freubels zag ik een leuke verpakking om er omheen te maken en deze heb ik iets aangepast qua afmeting en mijn eigen draai aangegeven in sint thema. Dit heb ik gedaan met de mallen van Marianne Design.

Voor de chocolademunt heb ik 2 cirkels gesneden. Op de witte cirkel heb ik een tafereeltje gestempeld met de stempeltjes van Cats on appletrees. Ik heb hiervoor de laars, 3 maten cadeautjes ,een miertje en de mini confetti gebruikt. En gestempeld met de kleuren Tulip Red, Twilight, Summertime en Golden Meadow van VersaFine Clair inkt. Met de stempelset Pietenpost van Marianne Design heb ik de tekst "schoentje zetten" erop gestempeld. De rode cirkel met tape opgeplakt op de munt zodat het goed blijft zitten.


Voor de verpakking heb ik een vlakke craftzak gebruikt. Deze had ik nog liggen. Ik bewaar dit soort zakjes ook altijd als ik ze krijg en ze nog zo netjes zijn dat ze leuk te gebruiken zijn.

Ik heb hier maat 22 cm bij 14,8 cm gebuikt, maar je zou ook een kleiner zakje kunnen gebruiken omdat de munt kleiner is dan mijn verpakking. Je snijd van de bovenzijde een stukje af zodat je een zak overhoud van 19 cm en deze ril je op 11 cm. En dit plak je vast met tape. Op de voor en achterzijde een touwtje vastplakken met tape.




Dan snijd je 3 stroken wit cardstock. Maar dit kan natuurlijk ook met desingpapier. Je hebt de volgende maten nodig. 10,5 cm bij 14,5 cm en 7,2 cm bij 14,5 cm en 5 cm bij 14,5 cm

Ik heb op de voor en achterkant een stencil gebruikt en deze met  blending brush en de kleuren distress oxide inkt faded jeans en stormy sky bewerkt. Het smalle strookje heb ik voorzien van spettertjes met de confetti stempel van cats on appletrees.


Op de voorkant heb ik verschillende craftebles snijmallen gebruikt van Marianne Design bij Marleen. Op de foto is te zien welke snijmalletjes ik gebruikt heb. Daarnaast heb ik onderaan met de stempelset pietenpost de tekst "Sinterklaas kapoentje..." gestempeld.


Nadat alle 3 de stroken klaar zijn kunnen ze op het craftzakje aangebracht worden. Het smalle strookje schuif je er een stukje in.


Omdat het zakje wat te groot was voor de chocolademunt heb ik de munt vast gezet met een stukje tape zodat het mooi bleef zitten.



Ook heb ik nog een goudstaafje verpakt. Hiervoor heb ik printerpapier gebruikt. 12 cm bij 6,5 cm.


In het midden heb ik de tekst pakjesavond gestempeld met daarom heen cadeautjes met 2 stempeltjes van cats on appletrees. Het goudstaafje pak je in en probeer ervoor te zorgen dat de tekst mooi in het midden uitkomt aan de voorkant. Dit plak je vast en daarna duw je de uiteinden voorzichtig en met een strookje tape plak je dit dicht. Daarna heb ik 2 cirkels uitgesneden en hierop ook weer de laars laten terug komen met de cadeautjes. De laars dek ik af en daarna stempel ik het cadeautje zodat het cadeautje in de laars valt. Met een touwtje maak je het labeltje vast en zo heb je een tweede schoencadeautje.







Gebruikte producten:

Ik heb op de foto's al veel producten laten zien welke producten ik waarbij gebruikt heb. Hieronder een aantal linkjes naar de website van de hobbystudio.



Ik hoop dat jullie hier inspiratie uit kunnen halen voor de sinterklaascadeautjes. En mocht je iets gemaakt hebben met de leuke stempeltjes van Cats On Appletrees of andere producten te koop bij de Hobbystudio zien we ze graag op de facebookgroep Creatief met de hobbystudio!



Fijne dag!

Groetjes Judith

Instagram:Judith_Jansma

5 opmerkingen: