zaterdag 16 januari 2021

iCraft - Chalkpaint en Craquelé

Hoi allemaal,



 Deze keer wil ik jullie graag laten zien hoe je kunt werken met de geweldig mooie Chalkpaint en craquelé van icraft.


Oh oh oh oh oh wat ben ik hier verliefd op zeg!

Craquelé is altijd moeilijk en zeker als je in twee staps fases moet gaan werken, ik word daar helemaal vervelend van.

Je he hebt nooit de goede samenstelling, of je krijgt te weinig of helemaal geen barstjes, echt zo irritant!

En nu heb ik de craquelé van iCraft, en oooooo, het werkt! Helemaal helemaal aan het stuiteren toen ik dit project aan het maken was, want oh, wat word ik hier en blij meisje van.


Ik ga jullie stapsgewijs uitleggen hoe jullie dat kunnen doen, en ik weet zeker, dat jullie hier net zo happy van gaan worden als ik!

Ik ben begonnen met een mooie grote gipsen zon.

als basis laag heb ik eerst de Blue Platina aangebracht, dit is een metallic verf.



Deze heb ik met de heattool gedroogd. Je kunt het natuurlijk ook aan de lucht laten drogen, maar ja, zoveel geduld had ik natuurlijk niet zoals gewoonlijk, haha!
Moet wel eerlijk zeggen, als je het aan de lucht laat drogen, is het met een half uurtje ook goed droog, dus eigenlijk zou je dit van tevoren op een avond al kunnen doen, en dan de ochtend daarna er weer verder mee kunnen gaan.



Daarna was de craquelé aan de beurt.
Deze breng je aan met een kleine kwast, en je maakt om en om streepjes. Je gaat dus niet voluit schilderen, maar je maakt een soort visgraat of kruisjes idee. Dit om ervoor te zorgen dat je geen strakke lijnen krijgt, en dat je mooie barsten gaat krijgen.



Ook dit weer goed gedroogd en ook dat is mogelijk met een heattool.
Toen dit goed droog was heb ik een kleine kwast genomen, en ben ik gaan werken met de prachtige donker blauwe kleur, Old World Blue. En ja ook hier weer kleine streepjes maken met je kwast, en niet twee keer over hetzelfde stukje heen gaan, want dan ben je de barsten kwijt.
En ik moet zeggen, het effect was verbazingswekkend!



Meteen prachtige barsten! Meteen het mooie groene erdoorheen!
Ik ben helemaal aan het stuiteren gegaan, wat is dit een waanzinnig gaaf product!
Dit is nu echt iets wat je overal op kunt gebruikten.
Denk daarbij aan wat ik dus nu gedaan heb met gips, maar ook op Keramiek, glas, hout, papier, en zo zullen er waarschijnlijk nog legio meer ideeën zijn, maar daar kom ik in de loop van de tijd wel achter.
Want dit is de eerste keer dat ik dit gebruikt heb!



Ik ben ontzettend enthousiast, en ik denk dat ik, nu jullie het eindresultaat gezien hebben, er ook zeker een keertje mee aan de slag zullen willen gaan.
Ik hoop dat ik jullie hiermee weer een beetje inspiratie heb kunnen geven, en wens jullie nog een hele creatieve dag toe, en graag tot de volgende keer!

Doei doei
Groetjes
Rosita!














Geen opmerkingen:

Een reactie posten