donderdag 5 november 2020

canvas create explore do everything

 Hallo allemaal,

Bij deze wil ik jullie laten zien hoe je een klein paneeltje in mixed media stijl kunt bewerken.



De basis is een houten paneeltje met een opdruk erop, als je hier met witte gesso overheen gaat zie je daar naderhand niks meer van.

Ik ben begonnen met het aanbrengen van witte gesso, deze heb ik met de heattool goed gedroogd.
Daarna een stencil van Icraft en structuurpasta gepakt en daarmee een mooie structuur aangebracht op het paneel, zodat je wat meer diepte krijgt.



Toen ben ik aan het sprayen gegaan met de geweldig fijne Izink spray van Seth Apter. Deze is er in vele verschillende kleuren zodat je heerlijk kunt variëren en combineren . Ook dit weer goed gedroogd met heattool.




Er is een prachtig nieuw embossing poeder van Ranger genaamd embossing glaze , dat wil zeggen dat dit redelijk transparant op je project komt en daardoor ook de kleur van de ondergrond aanneemt. Dit materiaal is er in heel veel verschillende kleuren en je kunt dus ook altijd een kleur kiezen die perfect bij je ondergrond past.



Ik heb dit in dit geval rechtstreeks op mijn project gestrooid en laten smelten met heattool , je kunt natuurlijk ook eerst versamark aanbrengen en daarna het poeder er overheen strooien.



De 2 mooie plaatjes van de meisjes zijn van Ranger , op deze heb ik ook weer de spray van Izink op aangebracht en dat met een stukje keukenrol weer afgepoetst zodat er een beetje blijft zitten. Puur zodat het toch niet meer zo wit uit ziet maar ook niet zo heel erg veel kleur heeft maar op deze manier wel beter in het geheel past.

Daarna een mooie achtergrondstempel van Nellie Snellen erbij gepakt en de stempel op t paneel gezet met Distress oxide inkt. En toen ben ik ook nog met het inktkussen rechtstreeks over de structuur gegaan.




De plaatjes heb ik vastgezet met een matte medium.

Daarna heb ik zwarte randjes om de meisjes heen gemaakt met een stabilo all potlood en deze randjes een beetje uitgeveegd met een waterpenseel. Toen nog even wat leuke tekstjes erbij en ik moet zeggen dat ik wel heel erg blij was met het resultaat.


Al met al een heel leuk project om te doen en ik hoop dat ik hier jullie een beetje inspiratie mee heb kunnen geven.

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie uitleg Rosita!
    Super leuk, en eens wat anders als kaartjes maken!
    Ook leuk om met kindjes te doen, kunne ze lekker smeren!
    Bedankt voor je uitleg!

    Groetjes Gerine
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen