woensdag 11 november 2020

wax wax wax

 Hallo allemaal ,

deze keer wil ik jullie een porseleinen paarden hoofd laten zien wat ik met wax bewerkt heb. 


Wax wax wax wax wax ik ben er dol op en dit was wel weer een heel leuk project om op deze manier te bewerken. 


De basis is een wit porseleinen paardenhoofd ik had dat staan en wist eigenlijk niet zo goed wat ik daarmee wilde gaan doen. Toen ik in mijn freubelkot  aan het rondkijken was zag ik ineens mijn bak met potjes gildingwax staan en toen wist ik meteen wat ik wilde gaan doen.

Als basis heb ik eerst een mooie laag zwarte gesso aangebracht en deze goed gedroogd met de heattool.
Daarna wel eventjes heel goed af laten koelen want het porcelein werd bloed en bloed heet.





Toen het paardenhoofd goed afgekoeld was , Ben ik aan de slag gegaan met drie kleuren wax.  een goudgele kleur, een blauwe en een koperrood.


Als basis begonnen met goud, daarna het blauw aangebracht en toen aan de slag met het koperrood .
Iedere keer weer een klein laagje heel dun aanbrengen goed uitpoetsen dat kan eventueel met je vingers of met een tamponneer kwast, en doordat je het steeds over elkaar uitpoetst lopen de kleuren prachtig over in elkaar.



Ik was ontzettend blij met het eindresultaat en het kleine meisje dat dit mooie beeldje kreeg kon haar geluk niet op. Wat is het toch onwijs leuk om zelf een cadeautje op deze manier te maken.


Ik hoop jullie weer geïnspireerd te hebben om zelf aan de slag te gaan hetzij met een beeldje, een bloempot of iets anders wat je nog in de kast hebt staan en dan heerlijk te spelen met de wax.

Ik wens jullie een hele creatieve dag toe doei doei
groetjes Rosita 

Gebruikte materialen:

2 opmerkingen: