woensdag 9 december 2020

Nog een keer wax wax wax

Hallo allemaal ,

Deze keer wil ik jullie laten zien hoe je een gewoon glazen potje kunt bewerken tot een mooi vintage potje. 


Je zoekt een mooi glazen potje op , in mijn geval was dit een potje waar badzout in gezeten had en dat vond ik eigenlijk wel heel erg gaaf om op deze manier te bewerken.


Je maakt het potje even heel goed schoon en droog, en dan ga je er met een sponsje en zwarte gesso overheen. Dit laat je of heel goed aan de lucht drogen, of je droogt het heel snel met je heattool .



Niet vergeten alsjeblieft als je het met je heattool droogt dat glas verschrikkelijk lang warm blijft en dat je dat niet zomaar met je handjes aanpakt want oh oh oh dat zou wel eens verschrikkelijk zeer kunnen doen! 
Daarna ga je aan de slag met de onwijs mooie wax van Pebeo . Deze zijn er in vijf verschillende kleuren allemaal metallic je hebt zilver en dan nog vier verschillende kleuren goud. 



Ik heb voor dit potje drie verschillende kleuren goud gebruikt.
Ik heb een klein beetje wax op een tamponneer kwast aangebracht en dit her en der verdeeld over het potje dat heb ik zo met alle drie de kleuren gedaan en ik heb ook nog wat zwart ertussen gelaten want dat geeft wel een onwijs mooi effect.
Het zelfde heb ik natuurlijk met een dopje gedaan en kijk kijk kijk wat een mooi resultaat dat je dan krijgt .


Heel erg leuk natuurlijk ook om dit potje iemand cadeau te geven en dat te vullen met iets leuks, en wie zou dan met dit resultaat nog denken dat het een gewoon simpel glazen potje was. 


Ik hoop jullie hiermee een klein beetje inspiratie te geven , en wens jullie allemaal nog een hele creatieve dag toe doei doei
groetjes Rosita 

Gebruikte materialen:
-Pebeo wax we zijn overgaan op de craftemotions wax paste

1 opmerking:

  1. Super leuk Rosita!
    Zo kun je oude spullen weer een nieuwe look geven!
    Prachtig geworden!

    Groetjes Gerine
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen