zaterdag 26 september 2020

Resist techniek

Een blogpost tussendoor van mij om jullie een leuke techniek te laten zien. Zelf kende ik deze techniek tot voor kort nog niet. Maar hier gaan vast meer creaties mee volgen. Zo leuk om te doen!



Vorige week met het warme nazomer weer kwam ik tijdens het opruimen het stempeltje van de zee tegen van Marianne Design dus daar mee aan de slag gegaan.

De stempel heb ik afgedrukt met versamark, met daarover heen clear embossingpoeder en dit verhit met de heattool.



Daarna met 5 kleuren Distress oxide inkt kleur aangebracht met blending brushes om zo de zee en het strand een kleur en diepte te geven. Op de foto de kleuren inkt op volgorde gezet qua kleur hoe ik ze gebruikt heb.



Nadat dit klaar was heb ik een print papiertje op de kaart gelegd en met de strijkijzer erover gestreken zodat de clear embossing aan het printpapiertje gaat hechten en loslaat van de je kaart en de witte afbeelding nog duidelijker naar voren komt. De strijkijzer moet goed heet staan, ik had het op de hoogste stand staan anders lukt het niet en gaat het printpapiertje aan je afbeelding op de kaart kleven. Dat had ik de eerste keer.



Daarna heb ik Zeehond "Olaf" van de cats on appletrees collectie gestempeld op wit cardstock en deze uitgeknipt en verhoogd met foam tape op de kaart geplakt.

In de lucht vogeltjes gestempeld en de tekst "waai eens lekker uit" van Marianne Design erop gestempeld. Vervolgens het kaartje op een craft cardstock kaart geplakt.



Gebruikte materialen:

Heat tool

Clear embossingpoeder

Embossing inkt

Cats on appletrees Zeehond Olaf

Disstress oxide inkt

Stempel Marianne Design Tiny's Border - Surf

Stempel Marianne Design clear stamp strand teksten CS 1024

vogeltjes stempel



Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met deze techniek en we zouden het leuk vinden als jullie met deze techniek aan de slag gaan om jullie creaties ermee terug te zien op de facebookgroep Creatief met de hobbystudio!

Fijne zaterdag!

Groetjes Judith

Instagram:Judith_Jansma

3 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je duidelijke uitleg, heel leuk kaartje 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Judith,

    Wauw ik vindt dit zo`n gave kaart leuk dat je even de uitleg laat zien .

    Een fijne Zondag
    Alvast
    Liefs en Creatiefs
    Cinderella
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel leuk Judith!
    Super dat je de uitleg met ons deelt!

    Groetjes Gerine
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen