zaterdag 20 februari 2021

 Hallo allemaal,


Hier is dan mijn tweede blogbericht, maar wel de eerste met een creatie!! Zo superleuk dat ik het team mag versterken!!

Zoals jullie weten is het thema "Alles met liefde". En eigenlijk doen we alles met liefde. Met liefde knutselen, en versturen met liefde naar elkaar.

Judith kwam met een geweldig gaaf shirt wat ze gezien had. En die vond ik zo gaaf, dat ik m'n eigen draai eraan heb gegeven.

Deze afbeelding heb ik getraceerd, zodat het een snijbestand is geworden. Toen heb ik mijn bibliotheek van de Silhouette Studio geopend en m'n lievelingsvlinder erbij gepakt. Deze vlinder staat symbool voor m'n moeder, m'n beste vriendin die ik morgen al weer een jaar moet missen. 
Het grote hart heb ik weggehaald en daar in de plaats de vlinder neergezet. Even de goede maat gekozen en weer losgemaakt van elkaar. Want m'n dochter Evy, heeft 2 kleuren uitgekozen. Donkerroze en goud. Deze keer heb ik de afbeelding niet gespiegeld, iets wat bij het gebruik van Flexfolie altijd belangrijk is. Maar nu vliegt de vlinder vanuit haar hart. 

De folie is gesneden en gepeld. Altijd een nauwkeurig klusje, dus daar ga ik altijd even voor zitten. Grappig om te zien wat je restjes zijn. Daarom ben ik altijd zuinig in het gebruik van de folie, omdat ik het erg sonde vind als je veel weggooit. De reststukjes bewaar ik dan ook altijd, voor kleinere projectjes.
Dan gaat het shirt onder de pers. Voorpersen en dan de hartjes plaatsen. Ik plaats eigenlijk altijd m'n afbeelding op de gok. Na 20 seconden persen heb ik de drager verwijderd en de gouden vlinder geplaatst. Ook deze onder de pers en de drager verwijderd. Het geheel nogmaals geperst, zodat ik zeker weet dat het goed blijft zitten.
En de laatste foto is het eindresultaat. Evy is er erg blij mee en ik ook!! Judith, bedankt voor dit leuke idee. 

Bedankt voor het bezoeken van het blog, en tot snel!!
Groetjes, Ilse








Geen opmerkingen:

Een reactie posten